Litt ubestemmelig person kanskje

En ung kvinne kom bort til meg på bussen i mens jeg var i Tvedestrand og lurte på om denne bussen hadde vært i Arendal.

 Illustrasjonsbilde er tatt av Rondell Melling fra Pixabay

 

– Ja, mange ganger! – svarte jeg og smilte til henne.

Jeg skjønte liksom ikke hvor hun ville hen med sitt spørsmål, dermed svarte jeg like rundt.

Har hatt denne personen med tidligere, så litt kjente jeg til henne.

Mulig hun ventet på noen fra Arendal eller lurte på om jeg snart skiltet bussen til Arendal – ikke vet jeg.

Etter en veldig kort tenkepause spurte jeg: – Hvor skal du hen?

– Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe et nytt månedskort! – svarte den unge kvinnen.

Da hun hadde grublet litt på dette sa hun: – Der er vel mye smitte i Arendal?

Dette var under den tiden vi hadde korona i vårt område, men hva hadde det med månedskort å gjøre? – tenkte jeg.

– Jeg lurer på om jeg heretter skal reise til Risør, kanskje Vegårshei, hmm! – hun grublet veldig.

Skulle tro hun gjorde det med vilje, for hun kjøpte ingen kort, hun dro ingen steder – en litt ubestemmelig person kanskje?

Vet bare at den varmen som jeg hadde fått i bussen ble fort lufta ut i den lille pausen min.

Husk dette var på vinters tid og jeg ønsket å beholde litt av varmen så lenge jeg kunne, men hva gjør man ikke for å betjene våre passasjerer – om hun bare hadde blitt det.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg