Kjente ikke seg selv igjen

Her om dagen hadde jeg med meg ei dame på over 90 år.

Illustrasjonsbilde

 

Hun var utrolig oppegående for sin alder, men det var tydelig at hun hadde ikke sett det nye ekspressbuss-stoppet på Grenstøl i Tvedestrand.

Da hun var vel plassert i sitt sete snakket hun litt med seg selv, for det nye stoppet og de nye veiene hadde hun ikke sett før.

Hun kjente seg tydeligvis ikke igjen, men det var ikke slik hun sa det.

– Det er så forandret, sjåfør – at jeg kjenner ikke meg selv igjen! – sa hun i det hun prøvde iherdig å finne sine kjente merker i område vi var i.

Jeg skjønte jo selvfølgelig hva hun mente, men den setningen fikk jeg med meg og for meg ble det litt komisk, men det merket hun heldigvis ikke.

Man skal ikke le av eldre damer vet du.

Jeg tror hun koste seg veldig på turen selv om hun måtte bytte buss og ikke kjente seg igjen.

Bussbytte var hun ikke vant med, for før gikk bussen direkte mellom Risør og Arendal – uten bussbytte.

Hun hadde mye på hjerte og viste stor takknemlighet for å få oppleve dette som for henne ble noe helt nytt.

Tenk å være 90 år og være så sprek og klar i toppen.

Fantastisk rett og slett.

I skrivende stund går bussen direkte igjen mellom byene – slik som i gamledager.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg