Jeg tror jeg hadde valgt å bli drept

En skolegutt hadde fått seg en sånn liten trampoline.

Du har sikker sett slike du også?

Han trente som en gal på å snurre salto og på det å kunne lande på bena – da utenfor trampolinen.

– Det er jo sprekt gjort og absolutt ikke noe for meg! – sa jeg til skolegutten.

Han gav uttrykk for at det kunne være greit når man skulle hoppe fra tak til tak.

– Hoppe fra tak til tak! – sier du.

– Ja, så en slipper man å bli drept for eksempel! – svarte gutten.

– Da hadde nok jeg valgt å bli drept! – sa jeg, for å hoppe fra tak til tak var nok for meg det samme som å bli drept.

– Du kunne jo valgt i løpe ned veggen, Alf Otto! – sa gutten og så på meg med tindrende øyne.

Han prøvde så godt han kunne på å overbevise meg om at det var jo en løsning – faktisk en god løsning.

Imponerende hva tv-spill kan gjøre – det virket som om han mente det.

Illustrasjonsbilde

 

Utrolig med alle de engelske utrykkene denne unge krabaten hadde og kunne på rams – imponerende rett og slett.

Fantasien var der ikke noe i veien med, det skal han virkelig ha.

Jeg var nok ikke helt i hans verden kan du si, men utrolig gøy å følge han i fantasien så langt jeg kunne.

Måtte nok trent resten av mitt liv på å løpe ned vegger skulle jeg klart det.

Jeg vet bare at jeg hadde landet livløs i bakken på første forsøk.

Beundrer de som klarer det.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg