Har vært enkemann i mange år

Noen av passasjerene er utrolig åpne i sin samtale på bussen.

Det er til tider ikke forskjell på å hvem som de snakker med heller ser det ut til.

En kar fortalte meg at han hadde vært enkemann i mange år og på sett og vis blitt vant til det, men han innrømte at der kom av og til ei dame på besøk.

Illustrasjonsbilde

 

– Da vanker det vel litt gode klemmer også vil jeg tro! – sa jeg til han.

Jeg har jo hatt mannen med meg noen ganger, så litt tåler han – det vet jeg.

Han smilte godt og han måtte jo innrømme at det kunne fort skje.

– Hun vasker vinduene mine av og til! – svarte mannen, og det svarte han raskt.

– Dere er nok mer enn gode venner! – sa jeg til han og smilte til mannen.

Da han fikk tenk seg litt om svarte han: – Nei, hun har vært gift flere ganger, hun er ikke helt god! – sa han i det han smilte enda mer.

Det virket som om han ikke tok sjansen, men vi var begge enige om at det var i allefall godt å ha gode venner – selv om der ikke ligger noe mer enn godt vennskap i det.

For meg er det en “höydare” å kunne få tilgang på slike flotte personer som deler litt levd liv i hverdagen.

Kan du tenke deg noe så fint som når de eldre ensomme finner hverandre.

Det gjør livet videre så mye bedre – ja faktisk uansett alder, så er venner viktig.

Gledene og oppturene blir dobbelt så fine når man deler dem med noen.

Problemene, de tunge stundene blir bare halvparten så tunge når man har en venn som man kan dele det også med.

Har lyst på tampen av dette innlegget si: – Du betyr mer for noen enn du selv aner!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg