Han la rett og slett ikke merke til

Jeg måtte smile litt – for her om dagen så hadde jeg med meg en noe snakkesalig mann.

Han hadde mye på hjerte, og det virket som om han brydde seg lite om han fikk noen tilbakemeldinger.

Det gikk liksom på ut-pust og på inn-pust som vi sier.

Plutselig ringte min mobiltelefon, og jeg sa høflig i fra om at jeg måtte besvare dette oppkall, men jeg var sikker på at dette var fånyttes.

Telefonen ble tatt, på handsfree om du lurte – og da samtalen med innringeren var over holdt mannen bak meg fremdeles på med å snakke.

Han la rett og slett ikke merke til at jeg var i en telefonsamtale et øyeblikk.

Illustrasjonsbilde

 

Kanskje var mine svar til personen i telefonen god nok som respons også for han som satt bak meg å snakket i vei?

Snakket i vei i ordet rette forstand, men det vites ikke.

Jeg fikk iallefall sagt “Ha det godt” i det han gikk ut av bussen.

Det tror jeg han fikk med seg.

En god samtale for meg er når begge kan snakke, men helst en av gangen – og at den andre part i samtalen av og til slipper inn en liten “ok”, et “ja vel” eller “skjønner”.

Alt annet er for meg et langt eller kort foredrag, men foredrag kan også være fine å ta med seg – så ikke misforstå.

Kan det glede noen å holde et foredrag så skal jeg med glede lytte der jeg sitter å kjører i min buss.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg