Godt at jeg fikk rettet opp i det

En humørfylt passasjer kom inn i bussen og sa at han skulle ha billett til Gjerstad.

Da var jeg ikke raskt nok ute til å tenke på at jeg selv kjørte kun bybussen i Risør og skulle ikke i retning Gjerstad.

Bilde ble tatt 3. November 2020

 

Jeg slo inn sonen til Gjerstad og belastet hans verdikort.

– Men du! – sa jeg – Jeg skal jo ikke oppover imot Gjerstad jeg! – sa jeg til mannen.

– Nei, og jeg skal ikke til Gjerstad heller! – sa mannen og lo.

Jeg måtte jo få lagt pengene tilbake på verdikortet og fikk laget en riktig billett.

Irriterende ja, men jeg måtte nesten le av det selv også – godt at jeg fikk rettet opp i det.

Til min forklaring stod jeg på samme del av traseen som til Gjerstad når han betalte første billett – derfor lot jeg meg lure.

Jeg liker slike som har sans for litt humor i hverdagen – det blir liksom litt bedre stemning da.

Alt går liksom så mye greiere med et smil når man gjør en feil – som egentlig var hans feil.

Han fikk jo det han spurte om, uansett fort gjort.

Godt jeg hadde på den turen god tid på bybussen i Risør.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg