Fikk tilbud om resten av boksen

Lille Ole på 6 år kom inn i bussen.

Moren kom rett etter og ble stående bak lille Ole for å finne frem kortet for å betale for de to.

Da sa lille Ole: – Du sjåfør, kan jeg spør deg om noe?

–  Klart du kan, du kan spørre om hva du vil! – svarte jeg.

–  Kan jeg sette denne boksen her, så har du litt å kose deg med når jobben din er ferdig?

Denne fant jeg igjen øverst i søpla når jeg hadde parkert på endestasjonen.

 

Jeg rakk ikke å svare en gang før den åpna boksen stod plassert.

Det gjorde inntrykk, for han mente virkelig å gi meg resten av det som var igjen.

– Nei takk, den må du ha selv! – svarte jeg.

–  Ta den med deg, så skal vi sette oss! – sa moren etter hun hadde betalt.

Da tok lille Ole med seg boksen og gikk å satte seg.

Jeg hadde selvfølgelig ikke tatt denne skvetten fra gutten – ikke om den hadde vært uåpna heller.

Men det sa veldig mye for meg om hvilket hjerte som var plassert i denne gode gutten på bare 6 år.

Han ville gi av det han hadde.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg