Det hjelper med brus og potetgull

Det er veldig gøy å høre på de minste når de prater seg imellom.

De har så mange gode løsninger på alt – spesielt når utfordringer melder seg.

Bilde ble tatt ved Tollboden i Risør den 3. Januar 2024. Vi fikk en del snø som du ser.

 

Noen har svar på hva som hjelper når man har feber, andre for vondt i halsen og når man virkelig føler seg uggen og skral.

Vi gutter har nok kanskje litt fort for å legge på litt også – enkelte gutter gjør seg i allefall ikke seg bedre enn det de er.

Uansett, så er det godt at der finnes hjelp og trøst å få når man ikke er god i kroppen.

Den ene gutten hadde en god resept for å bli fort frisk.

Her snakket han tydeligvis av lang erfaring tross sin korte alder.

Hans iver, engasjement og overbevisning var ikke til å ta feil av.

Gutten på bussen sa: – Det hjelper med brus og potetgull, da blir du fort frisk!

Det rådet vil jeg også teste ut neste gang jeg er litt uggen og skral i kroppen.

I følge han skulle det hjelpe godt og jeg tror han så gjerne.

Vi får se – kanskje hjelper det som forebygging også!

Det kan vel ikke skade å prøve, men da i små mengder.

Godt det er lørdag i skrivende stund, jeg føler meg helt frisk.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg