Denne mannen har betydd og betyr mye

Denne mannen har betydd og betyr mye for meg personlig og for vår bransje.

Jeg har selv mye å takke “Bottolf” for – for all den hjelp jeg har fått og får.

Han er en jeg har kjent siden 1989.
Egentlig heter han Torolf Magne Nerdalen og han har vært aktiv i bransjen siden 1. August 1966.

I skrivende stund er han 72 år, men det skulle man ikke tro.

Han er sprek, humørfylt og er en person som stiller opp for den av oss som trenger en hjelpende hånd.

Han har en erfaring innenfor de fleste områder i vår bransje.

“Bottolf” snart klar for midtskyss til Songe og Stea, 12. Desember 2023.

 

Han startet opp som billettør fra 1966 til 1971, deretter ble han bussjåfør fra 1972 til 1976.

“Bottolf” kjørte lastebil fra 1976 til 1985, deretter ble han mekaniker på verkstedet fra 1986 til 2012.

I 2012 ble han igjen bussjåfør og kjører fremdeles der det skulle være behov.

Kontor har han også vært innom ved behov der han da hadde ansvar for sjåføroppgjørene.

Jeg har selv fått masse god hjelp av “Bottolf”.

Han heiv seg rundt når jeg for eksempel hadde punktert – det har jeg gjort flere ganger.

“Bottolf” skaffet meg lånebuss når bakliften på kombiruta hadde en hydraulikkslange som var sprukket.

– Skriv opp kilometer ved start og det samme gjør du når du kommer tilbake! – sa han.

Det er tillit.

I dag ble jeg med han på en tur til Stea som ligger øst for Songe.

Legger ved et par bilder fra turen med “Bottolf”

“Bottolf” gjør seg klar til midtskyss.

 

Her har “Bottolf” vært inne med siste skoleelev inne på Stea.

 

Jeg håper inderlig at “Bottolf” blir med oss over i det nye anbudet som går til Boreal fra 1. Juli 2024.

For han kan så mye om alt og kjenner de fleste traseer – i tillegg er han godt likt av både kollegaer og passasjerer.

Sist, men ikke minst – han har en myk og fin kjørestil.

Han er et forbilde for meg, han er en god kollega.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg