Bussjåfør, du kjører i retning nord

Skoleelevene hadde tydeligvis lært seg bruken av kompass.

Lille Tomine ropte frem: – Bussjåfør, du kjører i retning nord!

– Jeg skjønte jo at retningen var en smule feil og korrigerte henne litt med følgene ord:

– Nei, nå kjører vi i sør vestlig retning! – kikket bakover for å få øyekontakt med Tomine.

Illustrasjonsbilde. Her er jeg på vei inn mot Risøya. Dato 4. September 2023.

 

Ekstra stas ble det for meg da hun sa at vi lå på hundre “gram” nord og fremholdt sin påstand.

– Du mener kanskje hundre grader nord?

– Ja, det er grader ja!

Jeg lot henne få rett – for det var tydelig at en ny interesse hadde meldt seg og da må det være lov å feile litt.

Håper bare hun får lært seg dette godt nok til den dagen hun skal til på et eventuelt orienteringsløp.

Det er nok noen år til vil jeg tro.

Uansett fantastisk med engasjerte skolebarn.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg