Ubeagelig busspassasjer

Det er ikke fint å si at noen er ubehagelige, men jeg trodde et øyeblikk at passasjeren var snydens full.

Jeg skjønte fort at det var han ikke.

Illustrasjonsbilde

 

Han led av en sykdom – noe han også sa i fra om ved ombordstigning, jeg trodde han.

Jeg kunne ikke merke noen alkohollukt rundt han da han sto i fremdøra, men jeg tror han skjønte at jeg var skeptisk.

Det må være ondt å ha slike plager, der folk rundt en kanskje går å tror at en er full og ikke er det.

Jeg må innrømme at jeg ble noe tankefull da vi fortsatte på turen innover mot byen.

Var glad for at han kunne snakke om det, det gav meg en tillit til han på en god måte.

Tror vi alle av og til bør sette seg litt inn i hvordan ens medmennesker har det i blant.

For han oppførte seg veldig bra sånn egentlig – selv om det så ut som om han hadde et halvt bryggeri på innsiden.

Det er da vi kan bruke det uttrykket: – Man skal aldri skue hunden på hårene!

Litt egoistisk tenkt, men jeg ble bare så takknemlig for at jeg selv er frisk, som kan få gå på jobb hver dag, treffe familie og venner.

Slike opplevelser gjør at jeg skjønner at livet og det å ha en god helse ikke er en selvfølge for alle.

Hver dag er faktisk en gave om man tenker litt etter.

Jeg tror man har godt av slike refleksjoner i blant.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg