Sebastian, en av mine busspassasjerer

Sebastian er en gutt jeg har kjent lenge.

Vi to har gjennom tiden hatt mange koselige samtaler på bussen.

Bilde er lagt ut med tillatelse.

Han er ikke den som tar mye plass.

Men du som han fyller rommet ettersom man blir kjent med han, og det på en god måte selvfølgelig.

Det merkes også når han går av bussen.

For da kommer jeg ofte på ting vi snakket om, ting som ble til ettertanke for meg.

Vi har snakket om mye.

Sebastian har til tider hatt en tøff oppvekst, noe han har vært åpen om over for meg.

Han har slitt med forskjellige tiks.

Og mange trodde også at han kunne ha fått diagnosen ADHD.

Sebastian har til tider fått oppleve en del mobbing på grunn av dette, dessverre.

Noe som er så trist og leit.

Mobbing skulle vært unødvendig.

Derfor blir jeg så takknemlig når ugne gutter og jenter tør å sette ord på slike triste og vanskelige ting.

Fint å høre når de finner veien videre gjennom det de har slitt med.

En dag kunne Sebastian fortelle at en tidligere mobber kom bort og ville snakke med han.

Mobberen tok ut hånda, mobberen var rørt, for han ville be Sebastian om tilgivelse.

Begge ble rørt i det øyeblikket.

Det var som om tiden stod stille et øyeblikk.

Jeg blir også rørt når man hører at noen vil be om tilgivelse

Godt å se at noen vil skape fred, og som viser tegn til å ville bli venner igjen.

Sebastian er også god til å skate.

Der gjør han det veldig bra, det har jeg selv sett.

Sebastian sikter høyt mot toppen med hensyn til karriere.

Han har også mange følgere på Instagram, og han blir ofte kjent igjen i de miljøene.

Til og med autografer har han måtte signere.

Tiksene er så godt som borte, iallefall når han er trygg blant folk.

Takknemlig for at slike tør å være åpne om slike emner.

For det kan hjelpe både dem selv, og det kan hjelpe andre som sliter med de samme problemene.

Det er iallefall ikke en grunn for å mobbe noen.

Sebastian er en livsglad gutt.

Nå har han bare gode venner rundt seg.

Som vil han bare godt, og som støtter han,

Han er selv en oppmuntring å ha på bussen.

Veloppdragen og høflig, alltid med et smil rundt munnen.

De er heldige de som har en gutt som Sebastian i sin vennekrets.

Han går gjerne inn i dype samtaler, og er god til å lytte.

Og viser fint tårer om det berører hjertestrengene hans.

Det er det ikke alle gutter som gjør like enkelt.

Å vise følelser ligger ikke like lett for alle.

Sebastian liker også humor, og smilet er nok det som preger han mest.

Nå studerer han innen helse, og vil gjerne jobbe med mennesker.

– Det vil du passe godt til, Sebastian!

– Alt godt ønskes deg!

Innlegget er skrevet med tillatelse.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg