Politimannens siste tur

Det høres drastisk ut, men overskriften er litt sann.

Hadde med en politimann som hadde bare ei vakt igjen, så var han pensjonist.

Han kunne fortelle at han hadde da tilbakelagt 36 år i tjeneste i politiet.

Det er beundringsverdig.

Illustrasjonsbilde

 

Jeg beundrer de i politiet, for de har mange oppgaver som vi vanlige dødelige aldri får oppleve – dette på både godt og på ondt.

Han fortalte litt om sin tid i politiet og jeg prøvde å verve han som en fremtidig kollega.

For han fortalte meg at han holdt på å ta sertifikat for tunge kjøretøyer, og en slik hyggelig og blid kar hadde passet bra bak et bussratt.

Bare den roen de behersker i kritiske situasjoner – det kan være gull verdt.

Han visste om flere likesinnede som har gått fra tjeneste i politiet til å bli bussjåfør på sine gamle dager.

De er en stor resurs i bussbransjen.

Da får de se trafikkbilde fra bussete, og ikke bare bak et laser-sikte.

Noen skulle kanskje ha prøvd et bussete allerede i sin tjeneste i politiet, for noen er vel ivrige etter å finne frem blokka.

Jeg har selv opplevd det – enda jeg bare fulgte køen av mange biler.

Bilene i køen lot politiet passere, men meg skulle de ta.

Godt ikke alle er like, for av og til kan en advarsel være like effektivt spør du meg.

Tilbake til politimannen ombord, så var det en veldig fin tur der vi fikk en hyggelig prat.

Vi skulle gjerne hatt flere slike hyggelige personer bak rattet, for Norge trenger stadig nye bussjåfører.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg