Passasjeren som ville trylle

Det er ikke fint å le av folk, men av og til så er det vanskelig å la være.

Hadde med en person som ville prøve å trylle litt for oss som var i bussen.

Han hadde en stor del igjen av sjokoladen sin, og resten som var igjen ville han prøve å trylle vekk.

Han startet som alle tryllekunstnere gjør.

Sa de rette ordene: Hokus, pokus filliokkus! – og vips så var sjokoladen borte.

Borte med et smell – for jeg hørte at sjokoladen landet langt bak i bussen.

Et lite under at han ikke traff noen av sine medpassasjerer.

For sjokoladen suste lavt og hurtig over seteryggene.

Det kunne man høre på lyden.

Selve bort-tryllingen utførte han med stor stil.

Så jeg utfordret han på å få tryllet sjokoladen frem igjen.

Men da ble det liksom litt problemer kan du si.

Da han hadde sagt pokus for femte gang – da innså han at han hadde nok litt mer å trene på.

For sjokoladen var ikke å se.

Jeg stoppet etter hvert bussen på ankomst, og gav han mulighet for å “trylle” sjokoladen tilbake.

Det vil si lete den frem igjen, men det ble uten resultat.

Hverken over eller under setene var den å finne.

Etter hvert gikk jeg selv bak i bussen for å hjelpe med letingen, og fant til slutt sjokoladen for han.

Men da gikk “tryllekunstneren” ut.

Noe irritert over sitt eget show.

Det var lett å se.

Han ville ikke engang ha sjokoladen tilbake, den som jeg endelig fant igjen for han.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg