Den merkeligste drosjeturen jeg noensinne har hatt

Jeg skulle hente en turbuss og overta den oppe ved Stav Gjestegaard Kasjotten Hotell i Lillestrøm.

Det var på grunn av at min kollega hadde brukt opp sin kjøretid, og måtte gå av for å få sin ukes-hvil.

Jeg tok som passasjer Sørlandsekspressen inn til Oslo, og derfra skulle jeg bruke drosje opp til Lillestrøm.

Spurte en drosjesjåfør i Oslo om han visste hvor mitt hotell lå der oppe.

Han visste ikke helt hvor mitt hotell lå, men han visste hvor Quality Hotel Olavsgaard lå.

Illustrasjonsbilde

 

Det var kjent for meg også, for det hotellet har jeg brukt ved tidligere turer, og de hotellene ligger ikke så langt i fra hverandre – det visste jeg.

Da vi kom frem spurte han meg et merkelig spørsmål.

– Vil du ha en kvittering som er høyere enn hva taksameteret står på?

Et slik spørmål stiller vel ikke en profesjonell sjåfør en passasjer vel?

– Nei takk. Den kvitteringen skal være på den summen du har i skjermen nå! – svarte jeg.

Han fikk penger av meg i form av sedler.

Da spør han meg det neste merkelige spørmålet: – Vil du ha vekslepengene tilbake?

Jeg svarte: – Ja takk!

Begynte nesten å lure på om jeg var med på skjult kamera.

Jeg gikk ut, og gav ikke drosjesjåføren et øre i servicehonorar.

Skulle like å vite hva mine passasjerer på bussen hadde sagt om jeg hadde spurt om slike ting.

Da hadde jeg nok ikke hatt jobben lenge.

Har av og til lurt på hva han egentlig ville oppnå.

Kanskje dere som leser har en formening om det.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg