Det var den rene ekspedisjonen

Ei dame skulle ut på litt av en reise.

Hun hadde allerede tatt en del busser allerede, og turen var ikke over enda.

Startet visst med flere bussbyttinger i Kristiansand, og saken var at hun skulle ut til det vi kaller grisgrendte strøk – til en plass der det går sjeldent med buss.

Jeg var så heldig som fikk kjøre henne den siste etappen.

Illustrasjonsbilde

 

På ankomst måtte jeg smile litt, for da kom det fra denne glade “tanten”: – Det var den rene ekspedisjonen!

Jeg svarte henne: – Ja, du ser nok dessverre ikke Kristiansand igjen i kveld!

Fikk da høre at hun skulle overnatte hos ei venninne til onsdag – med andre ord så fikk hun litt igjen for den lange reisen.

Det hørtes nesten ut som vi var tilbake til tiden der de reiste med hest og kjerre.

Fordelen for meg var at vi fikk en koselig og innholdsrik samtale – der mat og oppskrifter var stor del av samtaleemnene.

Trodde ikke at jeg hadde noe å tilføre av mat-kunnskap over for en så voksen dame.

Vi var innom stekemåter av kjøtt, hvordan få til gode lunsjkaker og enkle og gode desserter.

Hun avbrøt meg og sa på ekte kristiansands-dialekt: – Ja, nå løbår tonga i vann!

Da hun gikk av bussen kom hun frem med lanka og takket for turen.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg