Måtte bytte billettmaskin

På vei med Kystbussen til Sarpsborg fikk jeg trøbbel med billettmaskina.

Heldigvis var de fleste ombord ferdig billettert, men tanken på returen dagen etter bekymret meg litt.

Så jeg tok opp problemet med min trafikkleder i Arendal, og han skulle finne en løsning.

Dagen etter kom, men å starte billettering i Sarpsborg kunne jeg bare glemme – billettmaskina hadde slått seg vrang.

En god natt-hvil hadde ikke hjulpet noe på billettmaskina jeg hadde, dessverre.

Jeg fikk tidlig samme morgenen en telefon fra en kollega som gav beskjed om at han hadde med seg en ny billettmaskin til meg.

Han hadde tydeligvis fått beskjed fra trafikklederen vår.

Vi avtalte tid og sted for å treffes, for han var da i rute på vei mot Østfold.

Illustrasjonsbilde, tatt i Tvedestrand 01.Oktober 2014 da jeg kjørte for Nettbuss Sør.

 

Treffet skjedde midt på vegen, og husker jeg rett var det en plass mellom Horten og Tønsberg.

Heldigvis så var det ikke så mye trafikk akkurat da, så vi plasserte siderute mot siderute, og jeg fikk en annen billettmaskin på sekunder.

Den andre billettmaskina ble kort tid etter starta opp, og på første holdeplass fikk jeg billettert de som var ombord.

Jeg kunne da senke skuldrene for turen videre ned mot Harebakken der vi senere hadde sjåførbytte.

Er veldig takknemlig for at en kan ringe, og vite at andre i teamet også gjør alt de kan for å finne gode løsninger når slikt skjer.

For det gir meg som bussjåfør en stor trygghet der ute i feltet.

Vi jobber jo i et team slik jeg ser det, og da er vi avhengig av hverandre.

Jeg er takknemlig for ha gode kolleger rundt meg, og som er der for en – ja for hverandre.

Slik som trafikklederen var og er for meg, og slik som han jeg møtte med ny billettmaskin var – enestående og fint gjort.

Det å hjelpe hverandre, oppmuntre hverandre, snakke vell om – det gjør oss gode, og det fungerer på de fleste arbeidsplassene og i hjemmene.

Skulle ikke forundre meg om den oppskriften også virket på skolene, i kurssammenheng og i foreninger også.

Prøv da vel.

Jeg vil prøve, og utfordrer meg selv først.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg