Hele sideluka datt av

Noen innlegg burde jeg så absolutt ikke delt, men om jeg unnlater det da får dere liksom ikke hele meg.

Og mine feil og mangler er jo en del av min historikk som bussjåfør.

En ung gutt spurte meg: – Alf Otto, skriver du bare solskinnshistorier når du blogger?

Til det kan jeg svare at: – Det gjør jeg ikke!

I dag får du tilgang på en slik historie som ikke glimrer i solens skinn eller lys.

Jeg stod tidlig opp en morgen, og skulle lesse inn ukeblader.

Hadde rygget bussen inn i en stor lagerhall, dengang tilhørende Mediafrakt i Arendal.

Der hadde jeg henting av ukeblader, og min oppgave var å få disse ukebladene bak i godsrommet.

Men enkelte av bladpakkene skulle legges inn i de forskjellige sidelukene – slik at de lå på rett plass i forhold til butikkene som lå oppover i landet.

Dette for å lette litt på arbeidet for både meg selv og for min kollega som senere skulle overta bussen.

Da dette var gjort kjørte jeg bussen ut igjen gjennom porten.

La dessverre ikke merke til at den ene sideluka stod fremdeles åpen.

Jeg hørte et “dunk” og så jo i side-speilen hva som hadde skjedd.

Men jeg var heldig.

Sideluka, den løsna bare i toppen heldigvis og var like hel.

Fikk lukka den igjen selv uten at løftestengene på sidene av luka ble satt ordentlig på plass.

Jeg gav beskjed til verkstedet, og bussen kom tilbake kort tid etter – ferdig fikset.

Heldigvis ingen bulk og ingen kjeft.

Slikt kan skje, men fryktelig flaut.

Egentlig litt rart at der ikke gikk en alarm om at ei luke stod åpen i en såpass ny buss, men det gjorde det ikke.

Uansett så er det viktig å sjekke at alle dører og luker er lukket når man skal kjøre av sted.

Godt at man kan lære av sine feil.

Illustrasjonsbilde

 

Nå som det er sommer og ferietid – sjekk godt etter om campingvogna er godt festet på draget ditt.

Ikke noe greit om den tar sin egen vei når man er på tur.

Og selvfølgelig husk å sjekke at alle dører og luker er lukket.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg