Måtte ut med glemt bagasje

Hadde en alle tiders tur fra Harebakken i Arendal til Fredrikstad.

Lukene i bussen ble fylt opp med kofferter, golfutstyr og andre ting som de reisende ønsket å ta med seg på turen.

En av dem lurte på om jeg kunne gjemme hans golfutstyr på en fin plass.

Det kunne jeg, så den ble lagt inn i den lille luka der jeg hadde min reisekoffert – det var liksom min private luke.

Illustrasjonsbilde

 

Der plasserte jeg det viktigste for han, det er det vi kaller litt ekstra service.

På ankomst i Fredrikstad skulle en varebil komme for å ta med seg alt av bagasje til de reisende.

Selv skulle jeg bare kjøre dem til ei brygge, for derfra skulle de ta båten over til Jeløya.

Da bussen var ferdig losset, både for folk og for passasjerer – kunne jeg konsentrere meg om å finne en plass for natta.

Jeg skulle ikke være med dem over, men ble igjen på et hotell i Fredrikstad.

Der gikk brannalarmen midt på natta, en opplevelse i seg selv – skal ikke nevne mer om det nå.

Kan si såpass at det var falsk alarm.

Men mange minner kommer frem i skrivende stund.

Da bussen var ferdig parkert og klargjort til neste dag – kom det en telefon til meg.

En av mine passasjerer på Jeløya savnet jo sitt golfutstyr.

Hvem tenkte på at denne karen hadde plassert sine ting i min luke da lukene ble losset.

Da var det bare å kjøre ned mot brygga igjen og se om det gikk an å få sendt dette utstyret over med en eller annen båt.

I slike tilfeller er det bare å legge seg flat og bare be om tilgivelse.

Da var jeg heldig.

For en av de som venta på rutebåten jobbet på det hotellet som gruppa mi skulle ligge på.

Han kunne ta det med over og kunne gi det til vår felles gjest.

Jeg fikk senere bekreftet at golfutstyret vare kommet frem, både i tide og til rett person.

Tenkte jo ikke på at en av de reisende hadde noe i min personlige luke på bussen, det var ikke i min tanke en plass.

Der var jo flere som hjalp til med å få losse bussen i Fredrikstad.

Og når alle lukene var tomme, ja de som er for passasjerene – trodde jeg de hadde fått med seg alt som de skulle ha med seg.

Jeg ble veldig takknemlig for at passasjeren kunne tilgi meg, og at han bekreftet at alt gikk fint.

De fikk spilt golf, og hele turen ble bare god til slutt.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg