Kjendisen på Kjevik

Det var på tide å dra østover mot Arendal, alle fly jeg skulle hente fra hadde landet.

Jeg gikk inn en siste gang på terminalen for å sjekke om der eventuelt var flere som hadde lyst til å bli med meg.

Ved bagasjebåndet så jeg ryggen på en person, så jeg spurte: – Skal du ha buss mot Arendal?

Da reiste personen seg opp og svarte høflig: – Nei takk, jeg skal ikke ha buss!

Jeg fikk se at dette var en kjent artist, og han virket som en kar med sans for humor og overskudd.

Illustrasjonsbilde

 

Kunne ikke holde meg, så jeg spurte han: – Er det deg? – og tiltalte han med navn.

– Jeg har en buss på utsiden – fylt av folk, og jeg har mikrofon – vil du bli med ut å synge en sang?

De fleste ville nok dratt kjenselen på han, og jeg må innrømme at jeg har så lyst å si navnet hans.

Men jeg skal jo ikke navngi noen uten tillatelse, så der må jeg være litt streng – håper du forstår det.

Jeg kan si deg såpass at han kommer fra Bergen – ikke si det til noen.

Han svarte meg med et glimt i øye: – Du kan spørre meg om hva som helst, men ikke å synge, for nå er det ferie!

Det viste seg at han hadde tilgang på hytte i nærheten, og han sa at han skulle tilbringe tiden der en stund fremover.

Du for en koselig kar å prate med.

Jeg kunne gjerne invitert han med hjem til en intimkonsert, og sørget for litt god mat og drikke som takk for besøket.

Han virket så jordnær.

Hvem vet, kanskje ble det en ny sang til der ute på hytta?

Det hadde jo vært gøy med en ny “buss-sang”.

For “En bussjåfør, en bussjåfør, det er en mann med godt humør” har jo være på hitlistene i en årrekker.

Nå må de som kan skrive, låtskrivere og artister finne på å få laget en ny en synes jeg.

Kanskje du som leser har de evnene der til å skape en ny “hit”.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg