På tur fra Sarpsborg til Oslo

Jeg kjørte litt på Kystbussen i sin tid mellom Kristiansand og Sarpsborg.

Det jeg vil dele i dag er fra året 2004.

Her er jeg på parkeringen til Østfold Bilruter i Sarpsborg, klar for en ny tur sørover, dato 21.03.04.

 

Må få legge til at Østfold Bilruter skiftet navn samme måned og år til Nettbuss Østfold.

Husker at jeg sov over på Tuneheimen fra lørdag til søndag.

Tuneheimen lå rett ved der vi parkerte bussen den gangen.

Husker vi hadde veldig kort arbeidsvei – bare over veien til bussen bort.

Rart hvordan minner dukker opp når jeg setter meg ned for å skrive.

Husker at jeg ofte fant litt ekstra god mat lagt inn i kjøleskapet på rommet.

Betjeningen der gjorde ofte det dersom det hadde vært noe ekstra tilstelning på heimen.

Gode minner rett og slett.

Husker jeg i tomkjøring på vei opp mot Oslo ble jeg oppringt av en god kollega.

Tror jeg var rundt fornøyelsesparken Tusenfryd da han ringte.

Han ville bare spørre om vi skulle ut å spise når jeg kom frem til Oslo, han lurte på om jeg hadde forslag til spisested.

Husker jeg følte meg så inkludert.

Å ha en slik jobb jeg har og attpåtil føle at en har kolleger som bryr seg, som vil hverandre bare det beste, det gjør noe med meg som person.

Sånn har jeg det i dag også, heldigvis.

Viktig å ha et godt arbeidsmiljø i det man holder på med, viktig å vise omtanke.

Det er det samme uansett hvilket yrke man har, for omtanke og godt arbeidsmiljø betyr mye.

Jeg har iallefall noe å strekke meg til – både i jobbsammenheng, i familien og vennekretsen ellers.

Kanskje vi alle kan tenke litt mer på en annen i ens hverdag?

Kunne gi et lite smil, kunne gi et klapp på skuldra med ordene: – Godt å se deg!

At ikke vi bare fokuserer på meg og mitt, men kunne gi litt av ens tid til en som kanskje kunne trenge å bli sett.

Til en som kanskje har behov for å bli hørt og forstått i ens hverdag – tid til å lytte.

Ingen kan rekke alle, men alle kan rekke en.

I disse corona-tider kanskje ta en telefon til en eller ei som dukka opp i tankene dine?

Jeg vil prøve å bli bedre på dette.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg