Det var ikke meningen å stjele

Før i tiden kjørte jeg for Telemark Bilruter.

En stund der hadde vi lyseblå uniformskjorter som en del av kolleksjonen.

I et delt-skift var jeg å gjorde et ærend i en forretning i Arendal.

Da var der ei dame som bare skulle sammenligne noe med noe som hang på et stativ på utsiden.

Og hun tenkte nok ikke på at det hun holdt i handa ikke var betalt for.

Da hun gikk forbi sensorene i utgangsdøra var heller ikke butikkens alarm sen med å gi beskjed.

Alarmen ulte, og den ulte høyt, og hun fikk hele butikkens oppmerksomhet.

Alle i kundene og de ansatte snudde seg mot utgangsdøra – som i en ren refleks.

Det var liksom ikke helt greit det hun gjorde der.

Og i sin fortvilelse kom hun til meg av alle ting – å bad om unnskyldning.

Jeg sa: – Jeg er bare en vanlig kunde!

– Årh, jeg trodde du jobba i Securitas! – sa hun i det hun prøvde å innhente seg.

Illustrasjonsbilde

Hun var iallefall ikke en butikktyv.

Dette syntes hun var flaut.

Jeg tror ikke at hun går ut med utbetalte varer på utsiden mer – for å sammenligne størrelser og priser.

Da får nok varene ligge inne mens en sjekker stativene ute.

Jeg fant ut at ei lyseblå uniformskjorte hadde mye respekt.

Iallefall i en butikk.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg