Ærlig jente med app-billett

Ei ung jente hadde ordna seg en app-billett.

Gyldig fra Arendal til Tvedestrand.

Illustrasjonsbilde

 

Da vi kom frem til Tvedestrand kom jenta frem igjen for å vise mobilen foran leseren på nytt.

– Har ikke du vist meg app-billetten i Arendal? – spurte jeg,

– Jo, men jeg fikk ny beskjed, så jeg må videre til Risør! – sa hun.

Hun la til: – Derfor har jeg kjøpt en ny billett, denne er fra Tvedestrand til Risør!

Det sa hun i det mobilen ble igjen godkjent foran leseren min.

Så bra når ungdommene er så ærlige og vil gjøre opp for seg.

I det hun gikk av bussen bak, på ankomst i Risør – vinket hun til meg i speilen inne.

Og siden jeg må vente på at bakdøra skal gå igjen for at bremsene skal løsne – gjentok hun vinkingen på utsiden av fremdøra.

En slik ærlig person vil komme langt i livet.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg