Passasjerene likte dårlig maten

Jeg kjørte en gruppe på tur til Danmark.

Bilde er tatt den 06.08.06, og er fra Skagen i Danmark.

 

Vi var vel ganske sultne alle sammen.

Så en tur på restaurant var liksom ikke feil valg til neste punkt på programmet.

Jeg kunne se at der var flere gjester der i restauranten, og jeg så servitørene komme ut med de lekreste retter.

Mange i min gruppe hadde nok veldig lyst på det de så, og vi alle gledet oss til å nyte et lekkert og smakfullt måltid.

Forventningen var stor, man kunne kjenne vann i munnen.

Men da våre retter kom – sank haka på flere av oss.

For vår gruppe hadde tydeligvis bestilt noe helt annet – enn hva som så godt ut.

Jeg måtte dra på smilebåndet og late som om at jeg ble begeistret, iallefall vise et snev av takknemlighet.

Tenkte bare på: – Hvordan i granskauen skal jeg få dette ned?

Vi ble servert biff tartar.

Det vil si rå kjøttdeig – på størrelse med en karbonade – med rå eggeplomme plassert midt oppå.

Tror flere i min gruppe syntes det var litt lite stekt.

Jeg for min del fikk i meg mesteparten av dette, og lata som om det var godt

Ikke fint å lyge, men man skal jo være høflig også.

Men så fikk jeg se at mange i gruppa sendte servitørene med de samme rettene tilbake til kjøkkenet for steking.

Da ble jeg en smule flau.

Det ble plutselig mer trafikk inn mot kjøkkenet – og det med fulle tallerkener.

Der var nok mange som følte seg litt snytt for rekene og andre god-saker – som de fikk se at de andre gjestene fikk.

Jeg fikk også med meg at flere spurte servitørene om ikke de kunne bytte til en annen rett.

Men vår gruppe hadde bestilt dette, så dette var den retten som var inkludert i prisen.

Kan tro jeg var glad for at jeg ikke hadde noe med dette med mat-bestilling å gjøre.

Det var iallefall en rett jeg aldri skal anbefale noen – om det var opp til meg alene.

Nei, da er det bedre å få det stekt som karbonade, og med et speilegg på toppen.

Litt løk og litt salat til, så kan dette også bli veldig godt.

Slik sett så burde jeg også ha sendt min mat ut igjen, for jeg skjønte de som sendte maten ut igjen.

For blir god mat tilberedt riktig så er dette god mat.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg