Smekken din er åpen

Jeg kom inn på den gamle rutebilstasjonen i Arendal.

Der treff jeg en kollega – og jeg fikk se at han dessverre hadde glemt å lukke smekken sin.

Illustrasjonsbilde

 

På disken ved godsekspedisjonen fant jeg en liten lapp, og jeg skrev ned noen få ord – “smekken din er åpen”.

Bretta den forsiktig og gav han den å hånden.

Ville jo ikke lage unødig støy rundt dette, men gi beskjed på en så diskret måte som mulig.

Han fikk lappen, åpnet den og sa høyt: – Er smekken min åpen? – og snudde seg mot den retningen der det stod flest folk.

Kunne ikke annet enn å le.

At det går an.

Han fikk lukket smekken sin heldigvis, og det var der flere som fikk bevitne – flere enn hva jeg tenkte meg.

Hele det gamle venterommet på rutebilstasjonen i Arendal fikk med seg seansen.

Det fine var han ble ikke flau en gang.

Jeg skjønner at vi er forskjellig.

For jeg hadde nok tatt det litt mer rolig og snudd meg stille bort.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg