God service på bensinstasjonen

Som bussjåfør så har det blitt litt turkjøring i ny og ne.

Illustrasjonsbilde

Med buss er det godt å komme til bensinstasjoner som kan levere tilleggstjenester som vann, toalett-tømming og vaskemuligheter.

Bussene trenger jo ikke bare diesel.

Men litt tilsyn må til både her og der, pluss sjåføren må jo kanskje ha litt påfyll.

Jeg forventer ikke at slike besøk skal oppleves som å komme “hjem” – der man kan gå som man vil liksom!

Men en plass jeg var innom – kunne jeg det.

Følte jeg fikk en tillit som jeg kun har på hjemmebane, der de kjenner meg.

Fikk til og med låne et nøkkelknippe, slik at jeg kunne låse meg selv inn for å få tak i diverse utstyr.

Og da jeg leverte nøkkelknippe tilbake – sa en av betjeningen:

– Før du går, sjåfør – må du ta meg deg en kopp kaffe!

Og med et smil sa han: – Ønsker deg en god tur videre, velkommen tilbake!

Bare den vennligheten og det smilet – gjorde dagen min strålende.

Noe å tenke på for oss alle.

Kan vi gi et lite smil i hverdagen?

Det betyr så utrolig mye.

Å dra derfra med fylt dieseltank, sjekket olje og vann, med nytrukket kaffe – og med “velkommen tilbake” – føltes fantastisk.

Da gikk turen videre for å hente gruppa mi så fint.

Jeg har vært der flere ganger, for jeg liker meg der.

I fjor tok jeg privatbilen på tur, da med kona mi.

Ville vise henne enkelte av de stedene jeg har vært med buss.

Da ble denne bensinstasjonen som du ser på bilde selvfølgelig besøkt.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg