Oppmuntringen på vindusviskeren

Jeg kom fra jobb etter en lang arbeidsdag i bussen min.

Borte på parkeringsplassen, vet du – der lå denne lappen under vindusviskeren på personbilen min,

Ikke nok med lappen, der lå ting som tydeligvis denne personen vet at jeg likte.

Der var ei pakke halspastiller, tyggegummi og en sjokolade.

Jeg ble litt satt ut der jeg stod, så uventa.

Veldig takknemlig, en stor oppmuntring var det.

Det tok en stund før jeg fant ut av å hvem det var.

Uansett, en fin oppmuntring for meg.

Av og til så er det nok å bare si “Hei” til en person – “Godt å se deg” – for det skal som regel så lite til for å oppmuntre noen.

Kanskje nettopp den personen du ser nå eller treffer snart – trenger den oppmerksomheten i fra deg.

Så vet vi vel alle hva dårlige ord og baktalelse skaper?

Vil ikke si det en gang – ikke bra.

Vennlige ord skaper gode relasjoner, trygghet og glede.

Både for den som får høre dem, men også for deg selv.

Det er vinn vinn.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg