På den andre siden

Som bussjåfør så treffer jeg mange flotte personer.

Noen av dem deler og betror seg.

Av og til med sterke opplevelser for dem, andre ganger bare en god historie.

Noen av de sitter en kort stund, mens andre slettes ikke bort.

En eldre mann kom inn og satte seg rett bak meg.

Ingenting visste han om meg, mht til tro, livssyn eller bakgrunn.

Han fortalte at han en gang var på sykehuset, og under operasjonen stoppet hjerte!

Og kunne fortelle om at han var over på den andre siden – slik han fortalte det.

Han kunne huske det som om det var i går.

Jeg ble jo selvfølgelig nysgjerrig, siden jeg har selv tro på en himmel.

Han så flotte blomsterenger, flott natur, og på den andre siden av elven kunne han skimte personer – som vinket.

Passasjeren sa han fikk en indre ro og trygghet, men skjønte også at hans tid ikke var enda.

Han kom til seg selv og våknet i det legeteamet gir han hjerte- og lungeredning.

Jeg er overbevist om at der finnes en himmel.

Husk denne historien sa han til meg uten å kjenne meg!

Og jeg tror at der oppe – finnes det personer som vi kommer til å kjenne igjen.

Familie, venner og andre kjente som er gått bort.

Han fortalte dette så livaktig, at jeg selv kunne se føre meg min egen mor stå på den andre siden å vinke til meg.

Fornemmet også hennes stemme og på hennes egen dialekt (som var fra Bryne på Vestlandet) si : – Alf Otto, eg e bare gått føre!

Men man kan jo ikke sitte å kjøre buss og samtidig sitte å gråte.

Så jeg måtte skjerpe meg.

Skal jo helst være profesjonell i mitt yrke.

Men av og til blir også en bussjåfør truffet ved hjertestrengene, og tårene er vanskelig å holde tilbake.

Det var uansett en flott opplevelse for meg, et fint syn må jeg kunne si, og en opplevelse som ikke slettes fra mitt minne.

Takket være denne ene passasjeren som delte dette med meg.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg