Bespisning på Oscarsborg festning

Jeg hadde en fin tur på Østlandet, og Oscarsborg festning var en av destinasjonene.

Parkerte bussen i Drøbak, og tok en båt over sammen med gruppa jeg kjørte på.

Avreise fra Drøbak 03.09.06 

 

Da vi hadde fått besett oss rundt på område – var det tid for en god middag på selve festningen.

Denne gruppa ble jeg en del av, og jeg hadde et fantastisk selskap når jeg fikk min middag.

En eldre kar på den andre siden av bordet hadde i sin tid jobbet til sjøs.

Hørte med stor interesse fra hans tid som sjømann.

Jeg sa at min svigerfar hadde jobbet som stuert til sjøs, og navnet på svigerfar var han veldig interessert i.

Da viste det seg at han kjente min svigerfar – de hadde nemlig seilt sammen for mange år siden.

Passasjeren jeg hadde på den andre siden av bordet kunne fortelle at svigerfars mat var utsøkt.

Det visste jeg forresten.

For han var god på å lage middag – god på smaker og dandering.

Dette fortalte jeg til min svigerfar, og jeg så at dette gjorde han godt.

Viktig å få gitt ros til den som roses skal.

Ser i ettertid at jeg skulle sett mer på når svigerfar lagde mat på kjøkkenet.

Skulle tatt mer lærdom av hans gode kunnskap i matlaging mens han levde.

Bare det å få til en god saus er viktig.

Det er halve middagen.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg