Holdt på å få over meg 520 kilo

En semitrailer hadde rigget seg inntil liften på min buss.

Den skulle levere varer som jeg skulle frakte videre innover mot de indre bygder.

Problemet var at vi lå litt i feil vinkel mot hverandre.

Der var ei god glippe på den ene siden av liften da de to liftene møttes.

Et illustrasjonsbilde fra den gamle rampa bak Rutebilstasjonen i Arendal, tatt rundt 1995.

 

Allikevel så tok den andre trailersjåføren sjansen på å ta den høge pallen over til min buss.

Men da jekketralla hans datt nedi glippa – holdt hele pallen på å kantre.

Pallen kunne fort ha falt ned på bakken.

Instinktivt ville jeg ta i mot og støtte opp.

Men trådde ut i det blå – på utsiden av selve liften og fikk slått meg noe kraftig.

Både mot liften på turen ned, og i det jeg landet på bakken – fryktelig forkjært på bakken.

Heldigvis fikk trailersjåføren senka pallen raskt slik at pallen retta seg.

Den ble stående fordelt på begge liftene våre.

Pallen kom heldigvis ikke etter meg eller over meg.

Husker godt at den pallen hadde jeg kunnet kjent godt om den hadde kantra.

For den veide 520 kilo i følge fraktbrevet.

Vi snakker her om over et halvt tonn i bevegelse.

Du som jeg så ut da blåmerkene kom til syne.

Det var rene fargekartet fra låret og ned til leggen.

At ikke noe brakk er bare helt utrolig.

Foten ble “bare” forstuet i fallet.

Jeg husker iallefall at det var smertelig vondt.

Det komiske var jo at jeg kjørte første del av skiftet med sprukket bukse.

Det ble luftig tur i dobbel forstand.

Takknemlig for at jeg ikke fikk noen varige men av det.

Godt at man lærer så lenge man lever.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg