Tok feil av syklister til Birkebeinrittet

Jeg var så heldig å bli spurt om jeg kunne kjøre syklister til Birkebeinrittet.

En fantastisk tur, med mange hyggelige og veltrente personer.

Den gangen kjørte jeg en kombivogn, dvs at bussen hadde lasterom bakerst.

Lasterommet hadde verkstedet delt inn i to etasjer, og det ble gjort kun for denne ene turen.

Gjort for å få plass til alle de dyre og fine syklene.

De var såpass dyre og eksklusive at de måtte polstres, plasseres og sikres omhyggelig.

Det føltes som om det var den rene verditransporten jeg skulle kjøre.

Illustrasjonsbilde

 

Slik sett har jeg jo verditransport hver dag.

For alle passasjerene er jo gull verd, ja verdt mye mer enn det.

Men heldigvis så slipper jeg å polstre mine passasjerer.

Turen gikk opp til Lillehammer – for der skulle vi sove.

Vi sov på et kjempefint hotell.

Dagen etter kjørte jeg syklistene over til Rena for start.

Jeg kjørte alene tilbake til Lillehammer.

Der stod jeg i målområde for å ta i mot dem etter endt ritt.

Da de alle var samlet i bussen og turen gikk videre til hotellet igjen – sa den ene syklisten:

– Det blir litt av en tur hjemover i morgen, Alf Otto!

– Vi skal alle på bankett i kveld, og der blir det mye drikke, og dette holder på ut over natta!

Jeg må innrømme at jeg tenkte mitt.

Kan ikke si at jeg så frem til hjemturen akkurat – slik som han snakket.

Har som vane å tro på det folk sier.

Bare en brisen person kan lage mye kvalme for de andre, hva da med en hel gruppe liksom.

Men da jeg på hjemreisedagen kom ned til frokosten på hotellet – dukka den ene syklisten opp etter den andre.

Alle var kvikke og opplagte, som om de hadde lagt seg kjempetidlig kvelden føre.

Det var som om de hadde drukket bare brus eller vann på den banketten.

Ikke en eneste person var berusa, alle var hyggelige og på godt lag.

Og den følelsen når en etter en sa: – God morgen, Alf Otto! – og med et smil i ansiktet, ja det var ubetalelig.

Klart det har mye å si når en tenker på en lang kjøretur som ligger foran – at ikke det blir spy og spetakkel.

At noen har litt på innsiden er en ting.

Det har jeg hatt ombord ofte og det uten problemer.

Men med den forespeilingen jeg fikk – så så det ikke så lyst ut.

Godt man kan ta litt feil i blant.

Jeg kjører gjerne syklister igjen.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg