Traff denne dama på bussen

Noen mennesker treffer man ofte, andre sjeldent.

Denne dama kom inn på bussen, og vi fikk en god prat.

Det viste seg at hun hadde bodd på Vegårshei, i min egen hjembygd.

Så klart ble jeg nysgjerrig på hvem dette kunne være.

Da hun sa navnet sitt kjente jeg henne igjen.

Hun er til og med inngiftet i min familie langt uti, og jeg har til og med gått på den skolen hun var lærer på.

Bilde er lagt ut med tillatelse.

 

Jeg fikk snakke med selveste, Kari Breiung.

Hun har i skrivende stund en alder på 95 år.

Men gikk som en ungdom, og var utrolig rask og frisk i forhold til alder.

Hun var lærer på Vegårshei skole, skolen der jeg gikk mine 9 år.

Hun var lærer der i 12 år, gikk av som pensjonist i 1991.

Selv gikk jeg ut fra samme skole i 1983, og har vel ikke snakket med henne siden da.

Så det var for meg en stor opplevelse å ha Kari med meg på bussen.

Der vi kunne mimre fra tiden vi var på samme skole og bodde i samme bygd.

Minner som går over 36 år tilbake i tid.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg