Noen gode gullkorn i hverdagen

Jeg nærmet meg vårt nye stopp på Grenstøl i Tvedestrand og informerte om bussbytte for de som skulle ned mot  Arendal.

Da bare glapp det ut i fra en av de reisende som satt rett bak meg: – Å dra til Bloksberg!

Jeg lurer på hvor han fikk det i fra?

Det virket som om han våknet etter en kort høneblund – uansett kom setningen kontant og litt uventa.

En annen kar som trenger litt tilsyn lurte på om jeg ikke kunne hente han på sin egen adresse slik at han slapp å gå til bussen.

– Det kan jeg jo ikke gjøre! – svarte jeg.

– Hvorfor spurte du om det? – var mitt spørsmål tilbake.

– Jo, jeg vil gjøre deg litt snill! – fikk jeg til svar.

– Men, helt ærlig, er jeg ikke snill ellers? – spurte jeg.

Jeg ble jo litt nysgjerrig på om jeg hadde utstrålt morskt eller tilsynelatende streng og vrang.

– Jo, du er snill, Alf Otto!

Det er jo lov å prøve seg å få meg til å hente – et godt forsøk var det, det skal han ha.

Fikk på samme avgang spørsmål om jeg hadde vært i Spania – fra samme mann.

På bussen så snakker vi om det meste.

– Ja, jeg har vært i Spania! – jeg var heldig med den, for der har jeg vært.

– Vi besøkte Mallorca og bodde i en by som heter Magaluf! – svarte jeg mannen.

Illustrasjonsbilde

 

– Han gjentok stedsnavnet, men det hørtes ut som han gjentok noe helt annet, nemlig Mage-luft.

– Jeg sa ikke Mage-luft, det er jo noe helt annet! – og fikk retta han på det, men det ble litt latter der foran i bussen.

Kan godt være at han gjentok riktig, men som sagt så hørtes det litt rart ut for meg der foran.

Uansett, utrolig fint om noen kan le på min bekostning.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

1 kommentar
    1. Der jeg bodde før, noen kilometer fra her, hadde vi en hyggelig bussjåfør som stoppet et stykke før busstoppet mitt slik at jeg skulle få kortest mulig vei å gå hjem 💜 Her i Drammen er det ikke mange hyggelige sjåfører, hverken buss eller drosje, bare en sjelden innimellom. Det er kjedelig, men slik er det blitt. Er veldig rart da jeg er vokst opp i Harstad der alle sjåfører er hyggelige 💜 Riktig fin dag og helg til deg 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg