Litt trøtt på morgenkvisten

Alle har vel opplevd å være litt trøtt på morgenkvisten.

Det hadde tydeligvis en av mine passasjerer vært.

For da hun kom inn i bussen min på ettermiddagen takket hun meg for at jeg hadde venta på henne tidligere samme dag.

Illustrasjonsbilde. Bilde er tatt i Risør, by-bussen rundt Krana. Tatt 31.07.20.

 

– Takk for at du venta på meg i dag tidlig! – sa hun til meg ved ombordstigning – altså på kvelden da hun skulle hjem fra skolen.

Hun fortsatte med å si at hun rakk ikke første buss og var veldig glad for at jeg venta.

Problemet var at jeg hadde ikke hatt henne med denne dagen, så hvorfor hun takket meg – vet jeg ikke!

– Du satt ikke på med meg! – svarte jeg henne.

Det synet og reaksjonen jeg fikk da var ubetalelig, det virket nesten som om hun ikke trodde meg et øyeblikk.

Jeg ble jo også veldig overrasket, for hvem kunne ligne på meg av de som kjørte henne liksom.

Vi bussjåfører er jo ikke så like.

At hun ikke satt på med meg er jeg helt sikker på, for jeg kjørte ikke hennes rute den dagen så tidlig.

Jeg kjørte nemlig by-busser og hun pleier å ta en av langrutene til skolen.

For meg sier det litt om at enkelte er litt små-trøtte på morgenkvisten.

Litt spesielt når de ikke rekker den vanlige bussen og på toppen tror de satt på med en annen bussjåfør enn det det var.

Det synet og reaksjonen – da hun fikk vite at det ikke var meg kan jeg leve på en stund.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg