Ikke få meg til å lyve

En av min faste passasjerer hadde vært på butikken å handlet.

Han er nok en av dem som vet godt hva rus er.

Illustrasjonsbilde

 

– Har du handlet julegodt til jul? – spurte jeg.

Jeg skjønte jo det at den posen han hadde – hadde noe helt annet innhold enn julegodt.

Han er nok litt for glad i det flytende og det visste jeg, men med sitt gode humør og så slagferdig som han er svarte han:

– Ikke spør meg om noe, for da slipper jeg å lyve!

Han smilte til meg med et lurt blikk, han har alltid et smil på lur, også da han sa dette – synes det var utrolig godt svart.

På mange områder kunne mange, inklusiv meg selv hatt han som forbilde på sett og vis.

Han er så takknemlig for så lite – lite som skal til for å få frem et smil og det på tross av så mange utfordringer i livet.

Når en person blir så glad for så lite at han blir rørt til tårer til tider – det gjør noe med meg.

Tenk om vi kunne bli litt mer fornøyd og takknemlig selv også.

Kanskje det bare er meg som har litt å lære?

Vi har vel de fleste av oss mye å være takknemlig for om man ser oss litt rundt om.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg