Hun visste hva hun skulle bli

En skoleelev kom inn i bussen en dag, hun viste frem sitt nye busskort med stolthet.

– Det busskortet har jeg nettopp fått av læreren min! – sa hun og smilte ifra øre til øre.

Hun lyste som ei sol, hele ansiktet var så blidt.

Illustrasjonsbilde

 

Heldigvis satte hun seg foran på første rad slik at vi kunne prate litt på vei til skolen.

– Hva har du tenkt å bli når du blir eldre da? – spurte jeg.

Svaret kom raskere enn forventet.

– Jeg skal bli lege!

Jeg regnet ikke med at jeg skulle få et så kjapt svar fra ei så ung jente.

Hun hadde tydeligvis gjort seg opp en mening om fremtiden når det gjaldt jobb og karriere.

– Jeg skal kjøpe “Lambogini” og må spare penger! – jeg skjønte at det var Lamborghini hun mente.

Det var tydelig en ung frøken med store mål i livet.

– Hvilken klasse går du i da? – spurte jeg litt nysgjerrig.

– Jeg går i første klasse! – svarte hun stolt tilbake.

Hennes oppførsel og væremåte tilsa ikke den alderen.

Hun var som ei jente man kunne tro var mye eldre.

Ved skolen gikk hun av bussen som en rik ung kvinne.

Rik på fremtidsplaner og tro på seg selv, styrtrik på glede og humør.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg