Feil på midlertidig reisebevis

Denne historien her er fra noen år tilbake i tid.

Når skoleelvene startet et nytt skoleår hadde de med seg et midlertidig reisebevis utstedt i papir.

Der stod det fra hjem til skole, og med det beviset kunne studenten den gangen kun bruke det på reiser på den aktuelle strekningen.

En av elvene hadde klart å få notert på sitt midlertidige reisebevis så mange stedsnavn at jeg skjønte at her var noe merkelig og mistenkelig.

Det kunne se ut som om hun kunne reise i hele distriktet.

Illustrasjonsbilde

 

Hele lappen hun viste frem var full av gode stedsnavn og lange strekninger og listen på stedsnavn vokste fra dag til dag så det ut som.

Stedsnavn var påført med kulepenn, og hun kunne visst reise “fritt” i alle retninger.

Vi bussjåfører snakker jo litt sammen – så jeg var ikke alene som hadde sett dette.

Jeg tror hun skjønte at jeg og flere sjåfører med meg snart ville sjekke dette grundigere.

Flere av oss hadde tenkt å ta en nøyere sjekk neste gang hun kom.

Dagen vi hadde tenkt å inndra “reisebeviset” – så vi ikke mer til jenta.

Kanskje hun ikke var student i det hele tatt, og kanskje hun skjønte at nå var spillet snart over – det kunne iallefall virke slik.

Som sagt, jeg så ikke mere til henne.

Jeg vil jo at alle skal ha sitt i orden og at selskapet vi jobber for får sitt.

Da er det ikke riktig at noen skal snike seg på bussen mens andre betaler fulle priser.

Derfor synes jeg at alle skal få betale likt i den kategorien de har krav på.

Reise fritt skal de få lov til om de har krav på det, men da må de ha en fribillett å vise frem – en gyldig sådan.

De fribillettene kan man ikke skrive ut selv slik hun her prøvde seg på.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg