Et ektepar kom til feil by

Jeg overtok Sørlandsekspressen på Harebakken og kjørte den ned til Kristiansand.

På ankomst i Kristiansand var der ei dame som spurte noe forfjamset: – Er vi i Kristiansand nå?

– Ja, nå er vi vel fremme! – svarte jeg på det konkrete spørmålet og hjalp de videre ut med bagasjen.

Illustrasjonsbilde, tatt 25.05.07 ved busstoppet på Åmot i Telemark. Jeg kjørte buss med internnummer 21 til Nettbuss Sør der – i forbindelse med en fantastisk fin vestlands-tur.

 

Kjørte videre til Mjåvann for å gjøre klar bussen for returen.

Som en ekstra opplysning vil jeg nevne at den bussen gikk 215 mil i døgnet. og på Mjåvann var den tiden på døgnet bussen sto lengst i ro.

Der ble den rengjort innvendig, den fikk påfyll av rekvisita, fylt diesel ble også gjort der samtidig ble toalettet tømt.

Den gangen var der et samarbeid med Team Møre, så når bussen kom til Oslo overtok andre kolleger bussen og kjørte den videre på natta mot Kristiansund.

Da jeg var kommet meg ut til Bjørndalssletta i Kristiansand – da i rute mot Oslo – ringte det en telefon.

Fikk beskjed om å vente fordi en drosje lå bak for å ta meg igjen var beskjeden.

Et ektepar skulle være med, et ektepar som hadde kommet seg til feil by.

De skulle vært til Kristiansund kan du skjønne.

Så da viste det seg at det paret som lurte på om vi var vel fremme tidligere på dagen var nok ikke det allikevel.

Tenk for en lang reise de fikk.

Først tidlig ut fra Oslo til Kristiansand på dagen, deretter samme vei tilbake samme ettermiddag.

For så å begynne på turen nordover mot den rette destinasjonen, Kristiansund natt til neste dag.

Kunne få ondt av dem.

Husker jeg rett så betalte de ikke for turen tilbake til Oslo.

Feilen lå jo der inne i Oslo ved første påstigning slik jeg ser det.

Fort å ta feil, si feil eller misforstå på to så like byer, Kristiansand og Kristiansund.

Uansett hvem som misforsto hva – så fikk de mye busstur for pengene.

De glemmer nok aldri denne opplevelsen.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg