Ei kjempesinna dame

Som oftest så er alle mine passasjerer hyggelige.

Det var normalt denne dama også, og som jeg nå skal fortelle deg om.

Men av og til kan tålmodigheten fravike med sin tilstedeværelse for noen og enhver.

Det hadde den tydeligvis gjort for henne denne dagen.

Saken var at jeg overtok en buss fra de indre bygder, og den var veldig forsinket den dagen.

Årsaken var at det var holkføre i Telemark.

Og min kollega var tvungen til å legge på kjettinger, og ta det hele med ro nedover.

Nedover mot bussbytte vi alltid hadde.

Det er jo absolutt den beste løsningen når man har holkeføre på veien – ta det med ro.

Men der denne dama sto å venta nærmere kysten – var der hverken snø eller glatte veier.

Så da var det ikke lett for henne å skjønne hvorfor bussen var så forsinket.

Den gangen var der ikke noen app fra AKT som kunne si noe om hvor i løypa vi var – slik som vi har til rådighet nå.

Da jeg lukket opp døra for påstigning for den reiseklare dama sa hun meget irritert:

– Hadde du ikke kommet nå hadde jeg gått hjem igjen! – å slo knytteneven i dashbordet så det sang.

Husker det enda.

For hun snakket i klartekst, og sparte ikke på volumet.

Jeg fikk etterhvert roa henne ned med å beklage forsinkelsen.

Det hjelper godt i de fleste tilfeller.

Pluss jeg fikk forklart at vi tross alt hadde bussen fremdeles på veien – tross glatte veier i Telemark.

Der er som regel en grunn for at det man venter på er forsinket.

Hun gikk heldigvis ut på ankomsten i Arendal med et smil rundt munnen.

Det er da uttrykket kommer til nytte: – Er enden god – er allting godt!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg