Dro en spøk for en kollega

En kollega av meg hadde fått ødelagt sin telefon og var litt overgitt over det.

Han ville gjerne fortelle sin kone om dette tilfelle hun ønsket å ringe han.

Min kollega måtte finne hennes telefonnummer på internett før han dro, for i jobbtelefonene våre så er ikke slike private telefonnummer lagt inn.

Han rigget seg til ved datamaskina i pauserommet for å finne hennes telefonnummer.

Bilde er fra en Ullared-tur, 21.Oktober 1994 i en buss fra Birkeland Busser.

 

Da kunne ikke jeg dy meg – så jeg sa: – Hun har telefonnummer 975! – og ville lagt til noen tall til på fri fantasi.

Før jeg rakk å si noe mer snudde han seg som om en panikk gikk gjennom uniformsjakka hans.

Han snudde seg og sa : – Hæ, har du telefonnummeret hennes? – som om jeg visste det og ikke han!

Det var tydelig at han normalt bare brukte navnelista og ikke kunne hennes nummer fra før – for ellers hadde han avslørt meg.

Jeg måtte innrømme at telefonnummeret til kona hans hadde jeg jo ikke og ikke visste jeg å hvem hun var.

Da det hele ble snudd til latter fikk jeg høre: – Ja du må gjerne ringe henne!

Alle som var der i pauserommet fikk oss en god latter.

De som kjenner meg vet at jeg liker å trekke litt – jeg kan liksom ikke la være om muligheten byr seg.

Jeg skulle vært litt raskere med å finne nummeret til henne – helst før han, men jeg visste jo ikke navnet hennes den gangen.

Skal være raskere på labben neste gang.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg