Det er bedre enn sex

Når en bussjåfør kommer til en endestasjon så kan jeg for min egen del si at det er godt å komme seg ut av bussen en tur.

Bare det å få strukket på bena og trekke frisk luft er godt i seg selv – ikke minst det å treffe andre gode kollegaer er viktig.

Bilde ble tatt 22. August 2022 i pauserommet i Arendal. Da hadde jeg god tid mht returen.

 

Vi bussjåfører er vel som alle andre at vi har også våre behov for å gå på do.

Det behovet melder seg også om vi er forsinket og om fremdøra er blokkert med folk som vil være med på returen.

Jeg kom til en slik endestasjon og sa til de som stod der at jeg bare måtte gjøre et kort ærend.

Av og til så bare må man, kaffen må liksom ut igjen.

Da spurte den ene mannen som stod klar – uten å blunke: – Åh, skal du ut for å pisse?

Han la ikke noe imellom, men han sa det som det var høyt og tydelig.

– Jeg kommer snart igjen! – svarte jeg kort.

Da mitt fornødne var unnagjort og jeg gjorde meg klar for å ta ombord de som stod der – sa han rett ut: – Ja, det å få pissa er bedre en sex!

Må forte meg å si at dette var ikke mine ord sagt slik rett ut, men godt var det å få gått på do.

La meg få legge til at selv om vi er forsinket og burde tidsmessig ha returnert omgående – så må ingen bli sure selv om bussjåføren stikker av et kort øyeblikk.

Vi har ikke de samme mulighetene til å få gjort dette over hele vår strekning.

Vil også si deg at det er også med på å gjøre turen sikrere om bussjåføren får gjort sine ærend før turen starter.

Bare det å få i seg litt godt kaldt vann, vasket sine hender, kanskje noen dråper kaldt vann i ansiktet er med på å gjøre at vi kjører mer trafikksikkert.

Jeg fikk returnert på rett tidspunkt den dagen, men det ble litt komisk når denne karen var så rett på med tanke på å ordlegge seg.

Han hadde i allefall gjort seg opp en mening om hva som var best for sin egen del og han var ikke redd for å si det som det var.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg