Ikke fint å le av en kollega

Det er ikke fint å le av en kollega.

Iallefall ikke når han ikke er der og kan svare for seg, men denne må jeg få lov til å fortelle.

Fartsdumpen ved gamle Falken i Arendal ble laget på ettermiddagen.

Illustrasjonsbilde. Solsiden i Risør 31.07.20

 

Vi sjåfører dro jo ut på hver vår tur i hver vår retning på morgenen, uten at denne fartsdumpen var der.

Etter endt arbeid den ettermiddagen i Moland Park kjørte jeg etterpå hjemover og nærmet meg denne berykta fartsdumpen.

Da fikk jeg se min kollega komme i sin vanlige fart med sin buss.

Tanken på å bremse ned for denne nye fartsdumpen hadde han ikke tenkt så mye på.

Han ante kun fred og ingen fare, og han for over fartsdumpen med et brak.

Jeg så topphatten hans fikk seg en liten smell mot taket.

Han rakk så vidt å tekke pusten på vei ned igjen mot sitt sete før kontra-hoppet også kom.

Med så langt overheng foran og bak så merker man en slik fartsdump, det kan jeg love deg.

Det går ikke upåakta hen.

Han skal være glad for at han ikke hadde passasjerer, for det kan være farlig.

Lander du da litt skjevt kan man bli merka for livet.

Men pust hadde han, for han fikk tydeligvis mye å snakke om – enda jeg vet han var alene i bussen.

Jeg kunne se lang vei at han snakket med seg selv – ja, hvem hadde ikke gjort det?

Kan ikke annet enn å smile enda, for det var litt av et syn.

De bussene som han kjørte den gangen hadde langt overheng både foran og bak, og det forsterket jo hele opplevelsen vil jeg tro.

Det skulle vært filmet.

Har nevnt dette for han senere, og han kunne tydeligvis huske hendelsen.

Tror nok han kommer til å huske den så lenge han lever.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg