Nærradioen ringte

Jeg hører ofte på radioen når jeg er ute på landeveien, og det gjør jeg også om jeg kjører buss.

Kanskje ikke fullt så høyt når jeg har passasjerer på, men dog – litt står den på i bakgrunnen.

For lenge siden så husker jeg at jeg hørte på nærradioen i Arendal.

Illustrasjonsbilde

 

Og de spurte etter vær og trafikkmeldinger.

Tenkte jeg kunne tipse dem om min kollega.

For han var på vei nedover fra Telemark og hadde sikkert ferske observasjoner i den forbindelse.

Kort tid etter at programlederen var tipset, tok de han inn direkte fra bussen.

Jeg måtte smile litt da, for det var jo ganske så kult å høre en kjent stemme på radioen.

Da vi kort tid etter skulle bytte buss med hverandre lengre inne i bygdene sa jeg til min kollega.

– Veldig koselig å høre deg på radioen!

For han var det som å prate med en i en vanlig telefon.

Derfor ble han litt overrasket da jeg sa at hele distriktet rundt Arendal nå hadde hørt han på direkten.

Må smile litt i skrivende stund, for slike stunts liker jeg.

Kan jo ta med at jeg selv var med i nærradioen i sin tid, både som teknikker og som programleder.

Slutta med det da jeg begynte å kjøre buss.

Jeg kunne jo leda programmet videre i fra busstelefonen om jeg hadde hatt en teknikker i studio.

Bare skøya!

Neida, jeg får nok være konsentrert om en ting om gangen når jeg kjører buss.

Det er viktig å holde fokus.

Men jeg har mange gode opplevelser og minner fra den tiden i nærradioen også.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

4 kommentarer
    1. Takk for det, Alf Otto. Me hadde alttid eit godt samarbeid og føler at mi var gode kolleger. Håper mi kan treffast ein dag.

      1. Du gjorde deg godt på radioen, Sveinung. Koselig at du husket det og kommenterte det her. Legg merke til at jeg nevnte ikke navn. Vil legge til at du var og er en kar som er lett å ha som kollega. Alltid blid og hjelpsom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg