Privat innkvartering

Jeg skulle kjøre en gruppe med unge musikere og sangere.

Disse gikk siste skoleår på ungdomstrinnet og noen få var i første klasse på videregående.

De jobbet for naturvern, og de underholdt for barnehager og barneskoler rundt om.

For å spare dem for hotellutgifter gikk jeg med på å bli innkvartert privat.

Men da ville jeg ligge i de hus som lederne skulle overnatte i.

Regnet med at lederne fikk fine og greie rom – iallefall ro nok til å kunne få sove.

Illustrasjonsbilde

 

For ble jeg i de bygningene der musikerne og sangerne sov, så vet jeg at ungdommer sovner ikke med det første.

Ikke var jeg sikker på om det var i felles sovesal eller lignende de skulle sove i, derfor måtte jeg stille litt krav.

Hadde blitt dyrere for dem om jeg valgte hotell.

I det ene huset vi overnattet i hadde de en standard som var høyere enn på et hotell.

Det manglet ingenting, hverken på mat eller drikke, en gjestfrihet jeg ikke glemmer.

Jeg fikk to turer med denne gruppa.

Den ene turen gikk til Inforama i Sandvika.

Husker vi på den andre turen besøkte blant annet Kongsberg, Rødberg, Geilo, Hemsedal og Gol.

De hadde videre en avslutning i Drammen.

I Drammen snurta jeg borti med takluka i ei bro som ikke var merket med senket høydebegrensing.

Godt jeg fikk stoppet og fikk rygga tilbake.

Jeg snudde og fikk tatt en omvei videre opp til dit vi skulle.

For under den broa kunne jeg ikke kjøre om jeg så gjerne ville.

Utrolig alle de minnene som dukker opp bare en begynner i mimre.

Har notater på at turen gikk over flere dager, fra 22 oktober til 26 oktober i 1991.

Jeg ble veldig overrasket og takknemlig da en av lederne kontakta meg flere uker senere.

Han sa at de ville ha med meg på en mimrekveld som de snart skulle ha den gangen.

Også det var i et privat hus – men denne gangen lokalt i Arendals distriktet.

De mente at bussjåføren også var en viktig del av turene de hadde hatt.

Også der hadde de en stor gjestfrihet.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg