Svaksynt trodde et øyeblikk at bussen gikk av seg selv

Jeg hadde på et skift en kollega som jeg skulle ha med på opplæring.

Han var god til å kjøre, og godt kjent på deler av traseen.

Men i byen ønsket han at jeg tok selve billetteringen, noe jeg da også gjorde.

Da alle var blitt billettert – byttet vi bare plass, slik at han fikk trent på selve kjøringen igjen.

De første kilometerne ville han greie fint alene, for der var han godt kjent.

Så jeg tok meg da en liten tur bak for å slå av en liten prat med en av passasjerene, med ei som dessverre er svaksynt.

Tenkte at det kanskje ville glede henne.

Om ikke annet så liker jeg å få noen ord med henne, og nå hadde jeg liksom muligheten.

Men på vei bak så tenkte jeg ikke på at det kunne by på en interessant opplevelse for en svaksynt.

Illustrasjonsbilde

Min kjente stemme for henne ved ombordstigning, den kom nå til henne, og det mens bussen var i fart.

Da ble hun noe stressa kan du si, og hylte litt da hun hørte meg i midtgangen.

– Alf Otto, hva gjør du her mens bussen ruller?

Jeg tror hun mente jeg burde holdt meg nær min plass bak rattet.

Bussen var tross alt i fart.

Var frista til å si at autopiloten var satt på, nå gikk bussen av seg selv.

Men jeg var rask til å informere henne om at på selve kjøringen – der hadde jeg en som hadde overtatt bak rattet.

Hun pusta letta ut når hun skjønte at jeg hadde gode hensikter.

Heldigvis hadde hun sans for humor, og vi kunne smile av hendelsen.

Slike poeng som dette er det ikke alltid vi tenker over – vi som ser.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg