I svingen der mormor gikk bort

Jeg kom i prat med ei jente på bussen som fortalte en del i fra sitt liv.

Illustrasjonsbilde

Jeg blir takknemlig for de som gidder å prate med meg.

Og uti traseen så sier hun: – Dette er mormor-svingen!

Jeg ble selvfølgelig nysgjerrig på hva hun mente med det.

– Jo, da jeg skulle gifte meg – på bryllupsdagen, da omkom min mormor akkurat her!

– Hun var på vei til mitt bryllup!

– Men bilen hun satt i kolliderte, og mormor sitt liv stod ikke til å redde!

Jeg kjente jeg ble trist på hennes vegne, selv om jeg ble takknemlig for at hun delte det med meg.

Ofte når jeg kjører forbi dette stedet, så går tankene til hun som mista en av sine nærmeste, sin egen mormor på selve bryllupsdagen.

Det må ha vært en bryllupsfeiring med et stor savn.

Hvorfor deler jeg en slik trist historie?

– Jo, man skal ikke ta livet for gitt!

– Alt er ikke en selvfølge!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

4 kommentarer
    1. Ja, den opplevelsen har gjort sterkt inntrykk på meg. Har ofte tenkt på hvordan hun og familien taklet alle følelsene – og på en slik dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg