Falt over ende

Enkelte ting burde jeg nok ikke skrevet om, men jeg vil jo være åpen og ærlig her i min blogg.

Så da får dere del i litt flauser også.

Her er en av dem.

Jeg hadde litt hastverk med å rekke en korresponderende buss på Fianesvingen.

Stoppet på Nes Verk for å ta på ei dame, men hadde jeg ikke tid til en så lang en prat ved billettering.

Jeg spurte henne fint om vi kunne ordne billetten litt senere – slik at vi kanskje kunne rekke den andre bussen.

Illustrasjonsbilde

 

Hun gikk med på det, og i min iver så blinket jeg ut og kjørte.

Jeg skjønte fort at det å sette bussen i bevegelse var ikke så lurt, iallefall ikke før hun hadde satt seg.

For da hørte jeg bare et “Ohoooii” bakfra, og i speilen fikk jeg se at ho dessverre falt over ende.

Da var det bak og ta dama i hånda, få bedt henne om unnskyldning.

Fikk hjulpet henne med å få reist henne opp igjen, og fikk plassert henne trygt i et sete.

Noe så flaut, og tiden gikk.

Men jeg kan love deg, jeg lærte noe!

Ikke kjøre før de har satt seg.

Det gikk fint med dama, og hun hadde heldigvis stor sans for humor.

Ikke at dette var noe å le av, for det var det ikke – absolutt ikke!

Men hun tok det fint og hadde et godt humør.

Bussen rakk vi omsider, og alt gikk bra til slutt.

Ingen skader, men flaut – ja!

Jeg trøster meg med at dette er mange år siden, men jeg har ikke glemt hendelsen.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg