Trodde et øyeblikk at jeg var med på skjult kamera

Noen dager er bare helt utrolige – av og til så skjer alt på en gang.

Jeg kom til Grimstad der en dame tilsynelatende ikke hadde nok penger til billetten sin til Kjevik.

Lot denne problemstilling gå tilbake til henne for å se hvilke løsninger hun selv ville foreslå.

I mens hadde jeg gjort om maskina slik at jeg kunne få henne med – og med det hun hadde av kontanter.

Etter å ha leita litt hadde hun plutselig nok penger og fikk betalt riktig sum.

Da jeg kom til Lillesand kom en ny kar som ville være med.

Han hadde ikke nok penger til sin billett, men han fikk låne penger og jeg kunne da utstede riktig billett også til han.

På Dyreparken kommer den tredje person.

Tro meg, også han hadde ikke nok penger til sin billett, men han fikk også lånt fra en som kom han til unnsetning.

Da vi kom til Timeneskrysset skulle den første dama som tilsynelatende ikke hadde nok penger til å gå av.

Hun kom bort til meg og var meget irritert.

– Dette var en direkte ubehagelig tur! – sa hun og gav uttrykk for at alt var min feil.

Kroppsspråket hennes viste tydelig at hun mente alvor.

Hun prøvde ikke å skjule sitt sinne, enda jeg ville hjulpet henne videre om hun manglet noen cent.

Jeg fikk bare beklage for at hun hadde opplevd turen slik.

Rakk heldigvis å ønske henne god tur videre i det hun skulle videre med min kollega – som da skulle kjøre henne videre inn mot Kjevik.

Av og til lurer jeg på om noen tror at de kan handle sine varer på Rema eller Kiwi og si at jeg har ikke nok penger til varene.

– Kort og pengene mine hjemme! – liksom.

Lurer på hvor mange brød og melk butikkene hadde sluppet igjennom på en slik ordning!

Eller si at jeg betaler til fredag når jeg får lønn, da kan jeg betale for varene jeg tar med nå.

At jeg skulle få tre slike på rappen var jo helt utrolig.

Måtte kikke for å se om dette var et skjult kamera jeg var med på.

Jeg føler at jeg som bussjåfør bør behandle alle likt.

Prisene er satt der for en grunn, slik som i butikkene.

Jeg som bussjåfør har heller ikke lyst på å få en anmerkning i en eventuell kontroll.

Ikke har jeg lyst å utsette mine passasjerer for tilleggsavgifter heller – bare på grunn av manglende betaling.

Illustrasjonsbilde

 

Hadde med ei dame som fikk honnør-rabatt av meg på en tur fra Kristiansand til Lillesand.

Der burde jeg nok vært nøyere med å sjekke honnørbevis – det hadde spart henne for mye styr.

En kontrollør kom ombord og hun fikk ikke turen til den prisen jeg hadde gitt henne da kontrolløren var ferdig.

For hun manglet nemlig sitt honnørbevis.

Hun måtte til og med bli med til Grimstad for at kontrolløren skulle få de opplysningene han trengte.

Slik sett fikk hun mye tur for pengene.

Jeg måtte be min kollega vente i Øygårdsdalen i Grimstad for å få henne med tilbake til ønsket destinasjon i Lillesand igjen.

Tror nok at hun fikk en tilleggsavgift, slik at turen ble mye dyrere enn hva hun hadde sett føre seg fra start.

Slike ting setter sine spor – det er flaut, fryktelig flaut.

Flaut for den det gjelder, flaut for meg som bussjåfør – og ikke noe gøy vil jeg tro for den kontrolløren som får slike oppdrag.

Ingen liker å konfrontere eller ta tak i slike ting mot voksne oppegående mennesker.

Sørg for å ha nok penger eller fungerende kort når man skal ut å reise eller ut for å handle er mitt tips.

Gjerne ha dine penger eller betalingskort lett tilgjengelig når du skal gå i kassa eller få billett av oss bussjåfører – da kan vi lettere være i rute på ankomst.

Sist men ikke minst, det er den billigste måten å ta seg frem på.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg