Tok med drikkevarer

Før i tiden sendte folk all verdens med bussen.

En gang tok jeg med drikkevarer ifra polet som jeg hentet på rutebilstasjonen i Arendal.

Dråpene skulle til en tørst kar som skulle stå langs veien, problemet var at de dråpene ble ikke hentet som avtalt.

Illustrasjonsbilde

 

Jeg tok flaskene med nedover igjen i påvente av ny beskjed.

På ny dag og med nye lovnader skulle flaskene opp igjen, men dessverre med samme resultat.

Man skulle tro at mottageren trodde at jeg kjørte ut av traseen for å levere dem på døra, men det gjorde jeg ikke.

Flaskene måtte opp for tredje gang, men da ble flaskene endelig hentet.

Han hadde kanskje gått tom for de edle dråper?

Kan være at festen gikk i vasken på grunn av mangel på varer – svaret vites ikke.

Uansett, så er det fint når ting går som planlagt.

For min del er det nå slutt på varer sendt med fraktbrev eller fraktmerker.

I dag i skrivende stund kjører jeg kun passasjerer og eventuelt den bagasjen de måtte ha med seg.

Ferdes du langs veien, selv om du ikke venter på en buss – være grei å ha på deg refleks, vær synlig.

Venter du på en buss og skal være med – tenn gjerne lyset på mobilen og vift med lyset slik at vi i god tid ser dere og kan få bremset behagelig opp i tide.

Det vi sjåfører ikke ser langs veien får vi heller ikke bremset opp for.

Litt å tenke på!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg