Taxfree ombord er dessverre stengt

Fikk på to karer som måtte støtte hverandre litt da vi dro ifra Risør – ja de var godt på-seila kan du si.

Illustrasjonsbilde

 

Da de hadde fått satt seg utbrøt den ene: – Det er jo som å være på Danskeferja!

I Risør så er der jo en del fartsdumper jeg må forsere, og med de sin flyt i vinen – så kunne det sikkert føles slik.

Da kunne jeg ikke la være – så jeg forklarte bare rolig og pent: – Taxfree ombord er dessverre stengt!

Du som de lo.

Etter en stund sa den andre: – Skal si vi betalte ikke mye for denne turen! – og smilte.

Jeg tror han følte at de hadde fått lurt meg litt.

Da kunne jeg høre kameraten svare: – Bare vent du, vi må nok betale igjen på neste buss oppe på Vinterkjær!

Klart de kunne ikke komme fra Risør til Porsgrunn for bare 52 kroner – og da for to personer!

Ikke rart at han ene syntes det var billig når han betalte for begge to, og hver av dem kosta bare 26 kroner.

Det hadde vært litt vel billig, men det er utrolig for en frimodighet og hvilken sangstemme som kan fremvises når de edle dråper treffer blinken i hjernen.

Da kan enkelte få frem både sanger og ord som de i edru tilstand ville benekta – noe jeg har bevitnet flere ganger.

Disse her guttaboys oppførte seg eksemplarisk, kanskje takket være at jeg ikke kunne tilby dem noe mer å drikke.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg